Mugetatik haratago: experiencia para a convivencia

O Santuario de Loiola e os seus arredores leva trece semanas recibindo mozos e mozas de diferentes centros educativos do País Vasco e Cantabria que veñen participar da experiencia vivencial de Mugetatik Haratago. “Más allá de las fronteras” que ALBOAN ofrece. No que vai de curso un total de 638 mozos e mozas de entre 12 e 15 anos tiveron a oportunidade de se pór na pel das persoas migrantes e refuxiadas a través de distintas dinámicas de role-playing, onde se aproximaron á realidade de persoas que experimentaron unha situación de migración forzada.

Para o equipo de ALBOAN que dinamiza a experiencia, todas as actividades que se realizan ao longo dos tres días de estadía en Loiola teñen valor por si mesmas. No entanto, se hai algún momento cun significado especial cabería destacar o do espazo do testemuño, onde as e os participantes teñen a posibilidade de escoitar e compartir historias reais de migración e pór rostro ao vivido durante a experiencia. Outro momento que como equipo xulgamos reflicte os sentimentos xerados ao longo das dinámicas é a de escribir unha carta ao teu “eu real” contando o vivido, como a que escribiu unha alumna do colexio El Carmelo de Amorebieta:

“Kaixo! “Ben seguro que che ha parecer raro que poña 652, pero é que hoxe non fun “Madi Safiro”, senón 652. Conseguín entrar ao campo de refuxiados e estou máis tranquila. O camiño non remata aquí, pero síntome agradecida. Tres policías pedíronme o meu pasaporte, e non de boas maneiras, un parece que me odia e os outros tratáronme coma se fose lixo. O meu fillo está ben, aínda bo é que non lle fixeron nada. Quero chegar. Unha aperta. M.S.”

Esta proposta pedagóxica sobre migración e refuxio pon en valor os sentimentos e as vivencias das persoas migrantes e refuxiadas e denuncia a vulneración de dereitos humanos que sofren continuamente tanto na fuxida desde os seus países de orixe como durante o tránsito e a chegada aos países de acollida. ALBOAN a través do proxecto Mugetatik Haratago ofrece aos centros educativos a posibilidade de que o seu alumnado traballe esta realidade dun xeito diferente e próximo, colaborando na creación de comunidades e sociedades que ofrezan unha acollida positiva ás persoas migrantes coas que convivimos na nosa sociedade.